[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی
فرم ثبت‌ نام
فرم ارسال مقاله
اطلاعیه‌ها
برای نویسندگان و داوران
موضوع مقالات قابل چاپ
انواع مقالات قابل چاپ
ویژگی‌های فایل مقاله
ویژگی‌های باطن مقالات
ویژگی‌های ظاهر مقالات
صفحه‌کلید استاندارد فارسی
فرایند داوری و چاپ مقالات
فرم تعارض منافع
راهنما
راهنمای ثبت نام
راهنمای ارسال مقاله
راهنمای داوری مقالات
آرشیو مجله و مقالات
کلیه شماره‌های مجله
آخرین شماره
مقالات آماده انتشار
اطلاعات نشریه
اهداف و زمینه‌ها
هیات تحریریه
اطلاعات نشریه
پیشینه نشریه
اصول اخلاقی نشریه
اسامی داوران
تماس با ما
اطلاعات تماس
فرم برقراری ارتباط
::
شبکه‌های اجتماعی


..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات از پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
آمار نشریه
تعداد دوره های نشریه: 15
تعداد شماره ها: 53
تعداد مشاهده ی مقالات: 1079264

مقالات دریافت شده: 1954
مقالات پذیرفته شده: 332
مقالات رد شده: 1494
مقالات منتشر شده: 324

نرخ پذیرش: 16.99
نرخ رد: 76.46

میانگین دریافت تا پذیرش: 273 روز
میانگین پذیرش تا انتشار: 71.5 روز
____
..
نشریات مرتبط

پژوهش‌های مالیه اسلامی

AWT IMAGE

(دوفصلنامه)

..
:: سال 3، شماره 7 - ( بهار 1390 ) ::
سال 3 شماره 7 صفحات 234-203 برگشت به فهرست نسخه ها
رابطه سرمایه فکری و بهره وری در صنعت بانکداری (مطالعه موردی: بانک های استان لرستان)
سیدمحمدباقر محمدی پیراسته* 1، حمیدرضا جلیلیان2 ، حبیب میرزایی
1-
2- دانشگاه پیام نور
چکیده:   (6985 مشاهده)

 این تحقیق به دنبال شناسایی نقش مولفه های سرمایه فکری (سرمایه ارتباطی، انسانی و ساختاری) بر بهره وری صنعت بانکداری در استان لرستان می باشد.
روش تحقیق از نوع توصیفی، کاربردی و مبتنی بر مدل معادلات ساختاری است. جامعه مورد مطالعه 1900 نفر از کارکنان بانک های استان لرستان هستند که از میان آنها 220 نفر با استفاده از فرمول تعیین حجم نمونه کوکران پس از تعدیلات لازم انتخاب شدند. ابزار تحقیق، پرسشنامه ای با دو بخش است که پایایی هر یک از پرسشنامه های سرمایه فکری و بهره وری، از طریق آلفای کرونباخ محاسبه گردید که به ترتیب مقادیر 908/0=α و 764/0=α و ضریب آلفای کرونباخ کل پرسشنامه 885/0 می باشد، بنابراین ابزار تحقیق از قابلیت بالایی برای جمع آوری اطلاعات برخوردار است. بر اساس یافته های این تحقیق، بین سرمایه فکری و بهره وری کارکنان صنعت بانکداری رابطه قوی و معناداری وجود دارد و همه ابعاد سرمایه فکری به طور مثبت و معنی داری بر بهره وری تاثیر دارند و از میان عناصر سرمایه فکری، سرمایه مشتری بیشترین تاثیر را بر بهره وری دارد.

طبقه‌بندی D24, J24, G24, G31 : JEL

تاریخ دریافت مقاله: ۱۳۹۰/۱۱/۲۵                   تاریخ پذیرش مقاله: ۱۳۹۱/۵/۱۶

واژه‌های کلیدی: سرمایه فکری، سرمایه مشتری، سرمایه ساختاری، سرمایه انسانی، بهره وری، صنعت بانکداری
متن کامل [PDF 359 kb]   (3738 دریافت)    
نوع مطالعه: مطالعه تجربی |
دریافت: 1393/5/13 | پذیرش: 1393/5/13 | انتشار: 1393/5/13
ارسال پیام به نویسنده مسئول


XML   English Abstract   Print



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
سال 3، شماره 7 - ( بهار 1390 ) برگشت به فهرست نسخه ها
فصلنامه پژوهش‌های پولی-بانکی Journal of Monetary & Banking Research
Persian site map - English site map - Created in 0.06 seconds with 40 queries by YEKTAWEB 4624