[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی
فرم ثبت‌ نام
فرم ارسال مقاله
اطلاعیه‌ها
برای نویسندگان و داوران
موضوع مقالات قابل چاپ
انواع مقالات قابل چاپ
ویژگی‌های فایل مقاله
ویژگی‌های باطن مقالات
ویژگی‌های ظاهر مقالات
صفحه‌کلید استاندارد فارسی
فرایند داوری و چاپ مقالات
فرم تعارض منافع
راهنما
راهنمای ثبت نام
راهنمای ارسال مقاله
راهنمای داوری مقالات
آرشیو مجله و مقالات
کلیه شماره‌های مجله
آخرین شماره
مقالات آماده انتشار
نمایه نویسندگان
نمایه واژه های کلیدی
اطلاعات نشریه
اهداف و زمینه‌ها
هیات تحریریه
اطلاعات نشریه
پیشینه نشریه
اصول اخلاقی نشریه
اسامی داوران
تماس با ما
اطلاعات تماس
فرم برقراری ارتباط
::
شبکه‌های اجتماعی


..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات از پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
آمار نشریه
تعداد دوره های نشریه: 17
تعداد شماره ها: 62
تعداد مشاهده ی مقالات: 1150522

مقالات دریافت شده: 2109
مقالات پذیرفته شده: 383
مقالات رد شده: 1597
مقالات منتشر شده: 378

نرخ پذیرش: 18.16
نرخ رد: 75.72

میانگین دریافت تا پذیرش: 253 روز
میانگین پذیرش تا انتشار: 72 روز
____
..
نشریات مرتبط

پژوهش‌های مالیه اسلامی

AWT IMAGE

(دوفصلنامه)

..
:: سال 17، شماره 61 - ( 9-1403 ) ::
سال 17 شماره 61 صفحات 534-511 برگشت به فهرست نسخه ها
بررسی تاثیر بازی سازی پرداختی از طریق موبایل بر ایجاد ارزش مشتری بر اساس دیدگاه نظریه تأثیر اجتماعی (مورد مطالعه: شعب بانک ملت استان مازندران
محسن قنبری سرکتی1 ، مریم حافظیان*2
1- گروه مدیریت- موسسه آموزش عالی ادیب مازندران
2- استادیار گروه مدیریت، موسسه آموزش عالی ادیب مازندران- ساری- ایران
چکیده:   (113 مشاهده)
در دو دههٔ اخیر، صنعت بانکداری تغییرات بسیاری را نه‌تنها درکشورهای صنعتی بزرگ، بلکه در بسیاری از کشورهای در‌حال‌توسعه داشته است. این تغییرات باتوجه‌به حذف قوانین، خلاقیت، نوآوری، و جهانی‌شدن شکل گرفته‌اند. اگر بانک‌ها تمایل دارند جایگاه خود را میان رقبای بین‌المللی و محلی متعدد حفظ کنند، باید به‌طور مستمر کارایی شعب خود را افزایش دهند؛ لذا هدف این پژوهش تبیین تأثیر بازی‌سازی پرداختی از طریق موبایل بر ایجاد ارزش مشتری بر اساس دیدگاه نظریهٔ تأثیر اجتماعی است که در قالب مدلی علّی، رابطهٔ بین متغیرها را بررسی می‌کند. جامعهٔ آماری شامل مشتریان بانکداری تلفن همراه بانک ملت در سطح استان مازندران است که به‌دلیل نامحدودبودن جامعه در نمونه‌گیری غیراحتمالی، ۳۸۴ پرسش‌نامه جمع‌آوری شد. ابزار جمع‌آوری اطلاعات نیز پرسش‌نامهٔ استاندارد دزاندو و همکاران (۲۰۲۲) بود. بعد از تأیید روایی پرسش‌ها برای سنجش پایایی، کل متغیرها با استفاده از روش آلفای کرونباخ ۰٫۸۸ محاسبه شد. داده‌ها نیز با استفاده از نرم‌افزار Smart pls و مدل معادلات ساختاری بررسی شدند. در آخر، نتایج تمام فرضیه‌های تحقیق تأیید شد. نتایج نشان داد که گیمیفیکیشن در پرداخت موبایلی با ضریب تأثیر ۰٫۶۵ بیشترین تأثیر را بر هویت دارد. همچنین، هویت با ضریب تأثیر ۰٫۷۵ بیشترین تأثیر را بر مشارکت کاربر و انطباق با ضریب تأثیر ۰٫۵۳ و ۰٫۴۳ به‌ترتیب بیشترین تأثیر را بر رضایت و وفاداری کاربر دارد. می‎توان بیان کرد رضایت مشتری سنجه‌ای حیاتی برای بانک‌هاست و امروزه همهٔ کانال‌های بانکی برای دستیابی به رضایت بالای مشتریان باید هدف و برنامه‌ای باشند. به این دلیل است که بهبود کیفیت درک‌شده باعث افزایش رضایت مشتری می‌شود.
 
شماره‌ی مقاله: 5
واژه‌های کلیدی: تاثیر اجتماعی پرداخت موبایلی، ارزش مشتری، بازی سازی پرداختی، بانک ملت
متن کامل [PDF 537 kb]   (26 دریافت)    
نوع مطالعه: مقاله روش‌شناختی | موضوع مقاله: سیاست پولی، بانکداری مرکزی و عرضه پول و اعتبارات (E5)
دریافت: 1403/6/30 | پذیرش: 1403/9/20 | انتشار: 1403/12/14
ارسال پیام به نویسنده مسئول


XML   English Abstract   Print



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
سال 17، شماره 61 - ( 9-1403 ) برگشت به فهرست نسخه ها
فصلنامه پژوهش‌های پولی-بانکی Journal of Monetary & Banking Research
Persian site map - English site map - Created in 0.07 seconds with 40 queries by YEKTAWEB 4710