[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی
فرم ثبت‌ نام
فرم ارسال مقاله
اطلاعیه‌ها
برای نویسندگان و داوران
موضوع مقالات قابل چاپ
انواع مقالات قابل چاپ
ویژگی‌های فایل مقاله
ویژگی‌های باطن مقالات
ویژگی‌های ظاهر مقالات
صفحه‌کلید استاندارد فارسی
فرایند داوری و چاپ مقالات
فرم تعارض منافع
راهنما
راهنمای ثبت نام
راهنمای ارسال مقاله
راهنمای داوری مقالات
آرشیو مجله و مقالات
کلیه شماره‌های مجله
آخرین شماره
مقالات آماده انتشار
نمایه نویسندگان
نمایه واژه های کلیدی
اطلاعات نشریه
اهداف و زمینه‌ها
هیات تحریریه
اطلاعات نشریه
پیشینه نشریه
اصول اخلاقی نشریه
اسامی داوران
تماس با ما
اطلاعات تماس
فرم برقراری ارتباط
::
شبکه‌های اجتماعی


..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات از پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
آمار نشریه
تعداد دوره های نشریه: 18
تعداد شماره ها: 63
تعداد مشاهده ی مقالات: 1187378

مقالات دریافت شده: 2119
مقالات پذیرفته شده: 397
مقالات رد شده: 1604
مقالات منتشر شده: 384

نرخ پذیرش: 18.74
نرخ رد: 75.7

میانگین دریافت تا پذیرش: 248 روز
میانگین پذیرش تا انتشار: 71.3 روز
____
..
نشریات مرتبط

پژوهش‌های مالیه اسلامی

AWT IMAGE

(دوفصلنامه)

..
:: سال 6، شماره 15 - ( بهار 1392 ) ::
سال 6 شماره 15 صفحات 114-97 برگشت به فهرست نسخه ها
تبیین رابطه بین مدیریت دانش و سطوح یادگیری سازمانی در شعب بانک‌های منتخب در استان لرستان
مهرداد جدیدی*1 ، مهرداد عالم‌زاده1 ، سیدمحمدباقر محمدی پیراسته2 ، سیدعلیمراد حسینی پاک1 ، حبیب میرزایی2
1- دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد
2- دانشگاه پیام نور مرکز تهران
چکیده:   (8286 مشاهده)

در حال حاضر هم یادگیری سازمانی و هم مدیریت دانش توان لازم برای نیل به سطوح بالای کارایی و اثربخشی را در سازمان ارائه می‌کنند و یادگیری سازمانی نیز به مدیریت دانش نیاز دارد. بر این اساس، به منظور تبیین رابطه بین مولفه‌های مدیریت دانش با سطوح یادگیری سازمانی در شعب بانک‌های ملت، تجارت، کشاورزی، پارسیان و اقتصاد نوین سطح استان لرستان، این پژوهش انجام گرفت. تعداد کارکنان این بانک‌ها در مجموع 1203 نفر است که بر اساس جدول مورگان حجم نمونه تعداد 291 نفر تعیین شد. اعضای این نمونه از طریق روش نمونه‌گیری طبقه‌ای انتخاب شدند. برای گردآوری داده‌ها از دو پرسشنامه 26 سوالی استاندارد مدیریت دانش (نوناکا و تاکوچی) و پرسشنامه 28 سوالی استاندارد سطوح یادگیری سازمانی (واتکینز و مارسیک)، استفاده شده است. برای تحلیل داده‌ها و آزمون فرضیات از نرم‌افزار Spss و آزمون ضریب همبستگی پیرسون استفاده شده است. از تجزیه و تحلیل اطلاعات این نتایج حاصل شد: بین مدیریت دانش با سطوح یادگیری سازمانی و نیز بین مدیریت دانش و هر یک از سطوح یادگیری سازمانی رابطه معنی‌دار و مثبت برقرار است.

طبقه‌بندی L21, C10, G21 : JEL

تاریخ دریافت: ۱۳۹۱/۱۰/۴                       تاریخ پذیرش: ۱۳۹۱/۱۱/۲۹

واژه‌های کلیدی: مدیریت دانش، سطوح یادگیری سازمانی، مدل نوناکا و تاکوچی
متن کامل [PDF 472 kb]   (3344 دریافت)    
نوع مطالعه: مطالعه تجربی |
دریافت: 1393/5/18 | پذیرش: 1393/5/18 | انتشار: 1393/5/18
ارسال پیام به نویسنده مسئول


XML   English Abstract   Print



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
سال 6، شماره 15 - ( بهار 1392 ) برگشت به فهرست نسخه ها
فصلنامه پژوهش‌های پولی-بانکی Journal of Monetary & Banking Research
Persian site map - English site map - Created in 0.07 seconds with 39 queries by YEKTAWEB 4713