[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی
فرم ثبت‌ نام
فرم ارسال مقاله
اطلاعیه‌ها
برای نویسندگان و داوران
موضوع مقالات قابل چاپ
انواع مقالات قابل چاپ
ویژگی‌های فایل مقاله
ویژگی‌های باطن مقالات
ویژگی‌های ظاهر مقالات
صفحه‌کلید استاندارد فارسی
فرایند داوری و چاپ مقالات
فرم تعارض منافع
راهنما
راهنمای ثبت نام
راهنمای ارسال مقاله
راهنمای داوری مقالات
آرشیو مجله و مقالات
کلیه شماره‌های مجله
آخرین شماره
مقالات آماده انتشار
نمایه نویسندگان
نمایه واژه های کلیدی
اطلاعات نشریه
اهداف و زمینه‌ها
هیات تحریریه
اطلاعات نشریه
پیشینه نشریه
اصول اخلاقی نشریه
اسامی داوران
تماس با ما
اطلاعات تماس
فرم برقراری ارتباط
::
شبکه‌های اجتماعی


..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات از پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
آمار نشریه
تعداد دوره های نشریه: 17
تعداد شماره ها: 62
تعداد مشاهده ی مقالات: 1150522

مقالات دریافت شده: 2109
مقالات پذیرفته شده: 383
مقالات رد شده: 1597
مقالات منتشر شده: 378

نرخ پذیرش: 18.16
نرخ رد: 75.72

میانگین دریافت تا پذیرش: 253 روز
میانگین پذیرش تا انتشار: 72 روز
____
..
نشریات مرتبط

پژوهش‌های مالیه اسلامی

AWT IMAGE

(دوفصلنامه)

..
:: سال 12، شماره 42 - ( 12-1398 ) ::
سال 12 شماره 42 صفحات 694-653 برگشت به فهرست نسخه ها
شناسایی و تحلیل عوامل مؤثر در پیاده‌سازی بانکداری جامع در نظام بانکی بر اساس نقشه شناختی فازی
مرتضی نجف*1 ، قاسم بولو1 ، جعفر باباجانی1 ، وجه الله قربانی زاده1
1- دانشگاه علامه طباطبائی
چکیده:   (1763 مشاهده)
این پژوهش با هدف شناخت عوامل مؤثر در پیاده‏سازی بانکداری جامع صورت گرفته است. بدین منظور، پنجاه عامل از طریق مطالعهٔ ادبیات موضوع و مصاحبه با خبرگان و مدیران صنعت بانکداری که در پیاده‏سازی بانکداری جامع دارای تجربه بوده‏اند، شناسایی شد. این عوامل در شش دستهٔ کلی مشتری‏، زیرساختی، فرایند، ساختار و استراتژی، نیروی انسانی و قوانین و مقررات قرار گرفتند. سپس به‌منظور شناسایی شاخص‏های محوری مدل از ترسیم نقشه شناختی فازی استفاده شد. نتایج نشان داد که ارائهٔ محصولات متناسب با نیاز مشتریان دارای محوریت بیشتری نسبت‌به سایر عوامل است. همچنین داشتن دیدگاه بلندمدت درجهتِ رفع نیاز مشتریان در رتبهٔ دوم اهمیت قرار می‏گیرد. این شاخص بیشترین اثرگذاری را در سایر متغیرها دارد. شاخص ارائهٔ محصولات متناسب با نیاز مشتری بیشترین تأثیرات را از سایر متغیرها دریافت می‏کند. در این تحقیق، از رویکرد مدل‌سازی ساختاری تفسیری برای طراحی مدل استفاده شد. نتایج نشان داد که عوامل زیرساختی به‌عنوان سطح‌مبنا و پایه‏ای تأثیر اساسی در سایر عوامل دارند. به‌علاوه عوامل انطباق با قوانین و مقررات، نیروی انسانی، و ساختاری در سطح دوم، عوامل فرایندی در سطح سوم، و عوامل مرتبط با مشتری در سطح آخر قرار دارد. به‌علاوه تحلیل میک‏مک نشان داد که عوامل زیرساختی جزو متغیرهای مستقل قرار می‏گیرند و در سایر متغیرها اثرگذار هستند، ولی خود وابستگی کمی به سیستم دارند. عوامل مربوط به مشتری و اصلاح و بهبود فرایند جزو طبقهٔ متغیرهای وابسته قرار می‏گیرند. این متغیرها دارای نفوذ کم ولی وابستگی زیاد به سایر متغیرها هستند.
واژه‌های کلیدی: بانکداری جامع، نقشه شناختی فازی و مدلسازی ساختاری تفسیری
متن کامل [PDF 1743 kb]   (2645 دریافت)    
نوع مطالعه: مقاله نظری | موضوع مقاله: مؤسسات و خدمات مالی (G2)
دریافت: 1398/4/29 | پذیرش: 1399/4/22 | انتشار: 1399/6/30
ارسال پیام به نویسنده مسئول


XML   English Abstract   Print



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
سال 12، شماره 42 - ( 12-1398 ) برگشت به فهرست نسخه ها
فصلنامه پژوهش‌های پولی-بانکی Journal of Monetary & Banking Research
Persian site map - English site map - Created in 0.07 seconds with 40 queries by YEKTAWEB 4710