1. آذر، عادل(1398). تحقیق در عملیات نرم، تهران: انتشارات سازمان مدیریت صنعتی، چاپ سوم. 2. ابوالفتحی، م. و قنبری، ل. (1398). بررسی موانع و راهکارهای تحقق حکمرانی خوب در ایران با تأکید بر سرمایهٔ اجتماعی در سطح کلان. فصلنامهٔ پژوهشهای راهبردی سیاست، 8(59)، 9-41. 3. اسفندیار، ح. و نجفی فراشاه، س.م.ص. (۱۳۹۴). تحلیل وضعیت موجود سامانههای اطلاعات اقتصادی. گزارش مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی. 4. اسکندری، ج. و بنیطبا، س.م. (1399). ارتقای حکمرانی در حوزهٔ ریال: مروری بر تکالیف قانونی دستگاهها. تهران: مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی. 5. امیرپور، ف. (1396). چالشهای اجرای اصول حکمرانی خوب در نظام استخدامی صنعت نفت و گاز (پایاننامهٔ کارشناسی ارشد). دانشگاه تهران، پردیس فارابی. 6. امینی، م. (1402). وضعیت قرمز حساب سرمایه در نیمهٔ نخست 1402. روزنامهٔ خراسان. ۲۸/۱۱/۱۴۰۲ 7. جهانگیری، س، و محمدی، ف. (1400). تبیین نقش ثبات سیاسی در نظریهٔ حکمرانی خوب. نشریهٔ دولتپژوهی ایران معاصر، 7(4)، 124-142. 8. خانی نوذری، ا. (1399). تبیین حکمرانی اقتصادی قرن 14از منظر تاریخی. حکمرانی متعالی، 4، 83-102. 9. خداپرست مشهدی، م.، فلاحی، م.ع.، و رجبزاده مغانی، ن. (1395). بررسی نقش کیفیت نهادی بر توسعهٔ مالی در کشورهای منتخب عضو سازمان کنفرانس اسلامی. اقتصاد پولی مالی، 23(11)، ۴۵-۲۶. 10. ستودهنیا، س.، احمدی راد، ح.، دانشنیا، م.، احمدی راد، ف.، و قزلباش، ا. (1398). اقتصاد مقاومتی، سیاستهای پولی و مالی و تأثیر آن در رشد اقتصادی در ایران. سیاستهای راهبردی و کلان، 6 (ویژهنامهٔ سال 1397)، 730-749. 11. صالحنیا، ع. و احمدی، ر. (1401). شناسایی و اولویتبندی چالشهای حکمرانی در جمهوری اسلامی ایران. مطالعات راهبردی، 25(1) (95 پیاپی)، 89-126. 12. طیبیفرد، س.ا.ح. (1391). حاکمیت پولی دولتها و تعدیل آن با عضویت در صندوق بینالمللی پول. پژوهش حقوق عمومی، 14(36)، 81-104. 13. عسکری، م.م. و محمدیپور، ا. (1400). ارائهٔ الگوی پیشنهادی تأمینمالی دولت اسلامی و بررسی ظرفیت اجرایی آن در اقتصاد ایران. تحقیقات مالی اسلامی، سال دهم، 2(20)، 495-538. 14. عیوضلو، ح.، رضایی صدرآبادی، م.، و نوری، ج. (1400). تحلیل فقهی-اقتصادی مبانی، اصول و چهارچوب کلان نظام پولی اقتصاد اسلامی. تحقیقات مالی اسلامی، سال دهم، 2(20)، 445-494. 15. قائد امینی، م. (1403). ضعف در «حکمرانی ریال» پاشنهآشیل جهش تولید، رسانهٔ تصمیمسازان اقتصاد ایران. برگرفته از: https://masireqtesad.ir/179885/ 16. مخبر، م. (1402). اقدامات موردنیاز برای اجرای طرح حکمرانی ریال سریعتر تهیه و تدوین شود. 01/05/1402، https://dolat.ir/detail/416480 17. موسویان، س.ع. و میثمی، ح. (1396). بانکداری اسلامی مبانی نظری تجارب علمی. تهران: پژوهشکدهٔ پولی و بانکی بانک مرکزی ج.ا.ا. 18. مومیوند، ی.، نجفی، س.م.ب.، درخشانی درآبی، ک.، و فتحاللهی، ج. (1402). تأثیر کیفیت حکمرانی بر اثربخشی سیاستهای پولی. اقتصاد پولی مالی. 19. میرحسینی، م. (1401). حکمرانی ریال؛ ظرفیت نهفتهٔ بالقوه برای ارتقای زیستبوم مالی ایران. رسانهٔ مرجع بانک مرکزی و بانکها. ایبنا ۱۶/۱۲/۱۴۰۱. 20. نظرپور، م.ت.، موسویان، س.ع.، و خزائی، ا. (1398). بانکداری اسلامی. تهران: سمت. 21. نگهداری، ح. (1403). وظایف نظام بانکی در ارتقای حکمرانی ریال. مرکز پژوهشهای مجلس. برگرفته از: https://www.ilna.ir/fa/tiny/news-1469473 22. Agheli, M., NikMenesh, S., Rashidi, H., & Jalali, P. (2023). Training on thesis writing and scientific article writing. Tehran: Dibagaran Book Institute. (In Persian) 23. Eich, S. (2022). The currency of politics: The political theory of money from Aristotle to Keynes. Princeton University Press.
https://doi.org/10.23943/princeton/9780691191072.001.0001
https://doi.org/10.2307/j.ctv2h6vk95 [ DOI:10.1515/9780691235448] 24. García, M. G., & Arreola, D. A. (2019). Municipal governance and urban development: The case of Monterrey, Mexico. In Handbook of Research on Public Administration in Mexico (pp. 383-405). IGI Global. 25. Galindo, C. C., & Rodríguez, A. (2019). The challenges of participatory governance in Monterrey metropolitan area. Journal of Urban Management, 8(1), 83-92. 26. Grabel, I. (2022). Global financial governance and progressive feminist agendas. International Journal of Political Economy, 51(4), 331-345. [ DOI:10.1080/08911916.2022.2139715] 27. González, F. (2018). The role of civil society in urban governance: The case of Monterrey, Mexico. Public Administration and Development, 38(2), 89-101. 28. Lee, K.S, and Richard A. (2018) Reconsidering monetary policy: An empirical examination of the relationship between interest rates and nominal GDP growth in the US, UK, Germany and Japan. Ecological Economics, 146: 26-34. [ DOI:10.1016/j.ecolecon.2017.08.013] 29. Mohit, S.; Barkha, D.; & Mahender, Y. (2023). ESG risk and financial performance of the Indian financial firms, International Journal of Governance and Financial Intermediation, 1(4), pp.304 - 314 [ DOI:10.1504/IJGFI.2023.131480] 30. Martínez, M. (2019). The governance of public spaces in Monterrey, Mexico. Journal of Urban Design, 24(4), 473-491. 31. Marwa, A. (2023). The impact of governance variables in attracting foreign direct investment inflows, International Journal of Governance and Financial Intermediation, 1(4), pp.269 - 286 [ DOI:10.1504/IJGFI.2023.131479] 32. Natera, O. G. (2018). Public participation and urban governance: The case of Monterrey, Mexico. Environment and Urbanization ASIA, 9(2), 215-233. 33. Sánchez, M. H., & Villarreal, R. M. (2017). Metropolitan governance and integrated planning in Monterrey, Mexico. In Metropolitan Governance in the 21st Century: Implications for Planning Theory and Practice (pp. 161-177). Routledge. 34. Vu Minh, N., Phuc Van, N., Huan Huu, N., Huong Xuan Thi, T., & Long Cuu, H. (2023), Governance and monetary policy impacts on public acceptance of CBDC adoption. Research in International Business and Finance, 64.
https://doi.org/10.1016/j.ribaf.2022.101865 [ DOI:10.1016/j.ribaf.2022.101865.] 35. Villarreal, R. M., & Sánchez, M. H. (2020). Metropolitan governance and environmental sustainability in Monterrey. Mexico. International Journal of Sustainable Transportation, 14(1), 15-28. 36. Yoshiharu, O. (2019). Governance of monetary policy. The Japanese central banking system compared with its European and American counterparts (pp.127-175). [ DOI:10.1007/978-981-13-9001-2_4]
|