[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: سال 6، شماره 15 - ( بهار 1392 ) ::
سال 6 شماره 15 صفحات 97-114 برگشت به فهرست نسخه ها
تبیین رابطه بین مدیریت دانش و سطوح یادگیری سازمانی در شعب بانک‌های منتخب در استان لرستان
مهرداد جدیدی 1، مهرداد عالم‌زاده1، سیدمحمدباقر محمدی پیراسته2، سیدعلیمراد حسینی پاک1، حبیب میرزایی2
1- دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد
2- دانشگاه پیام نور مرکز تهران
چکیده:   (5125 مشاهده)

در حال حاضر هم یادگیری سازمانی و هم مدیریت دانش توان لازم برای نیل به سطوح بالای کارایی و اثربخشی را در سازمان ارائه می‌کنند و یادگیری سازمانی نیز به مدیریت دانش نیاز دارد. بر این اساس، به منظور تبیین رابطه بین مولفه‌های مدیریت دانش با سطوح یادگیری سازمانی در شعب بانک‌های ملت، تجارت، کشاورزی، پارسیان و اقتصاد نوین سطح استان لرستان، این پژوهش انجام گرفت. تعداد کارکنان این بانک‌ها در مجموع 1203 نفر است که بر اساس جدول مورگان حجم نمونه تعداد 291 نفر تعیین شد. اعضای این نمونه از طریق روش نمونه‌گیری طبقه‌ای انتخاب شدند. برای گردآوری داده‌ها از دو پرسشنامه 26 سوالی استاندارد مدیریت دانش (نوناکا و تاکوچی) و پرسشنامه 28 سوالی استاندارد سطوح یادگیری سازمانی (واتکینز و مارسیک)، استفاده شده است. برای تحلیل داده‌ها و آزمون فرضیات از نرم‌افزار Spss و آزمون ضریب همبستگی پیرسون استفاده شده است. از تجزیه و تحلیل اطلاعات این نتایج حاصل شد: بین مدیریت دانش با سطوح یادگیری سازمانی و نیز بین مدیریت دانش و هر یک از سطوح یادگیری سازمانی رابطه معنی‌دار و مثبت برقرار است.

طبقه‌بندی L21, C10, G21 : JEL

تاریخ دریافت: ۱۳۹۱/۱۰/۴                       تاریخ پذیرش: ۱۳۹۱/۱۱/۲۹

واژه‌های کلیدی: مدیریت دانش، سطوح یادگیری سازمانی، مدل نوناکا و تاکوچی
متن کامل [PDF 472 kb]   (1678 دریافت)    
نوع مطالعه: مطالعه تجربی |
دریافت: ۱۳۹۳/۵/۱۸ | پذیرش: ۱۳۹۳/۵/۱۸ | انتشار: ۱۳۹۳/۵/۱۸
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA code


XML   English Abstract   Print



سال 6، شماره 15 - ( بهار 1392 ) برگشت به فهرست نسخه ها
فصلنامه پژوهش‌های پولی-بانکی Journal of Monetary & Banking Research
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 29 queries by YEKTAWEB 3768